Record Details

Revitalisasi Fungsi Perpustakaan Perguruan Tinggi: Upaya Peningkatan Kualitas Layanan dan Pembelajaran

LIBRIA

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title Revitalisasi Fungsi Perpustakaan Perguruan Tinggi: Upaya Peningkatan Kualitas Layanan dan Pembelajaran
 
Creator Syukrinur, Syukrinur
 
Description AbstrakTulisan ini membahas fungsi perpustakaan dalam meningkatkan kualitas layanan dan pembelajaran. Perpustakaan memegang peranan penting dalam proses pembelajaran. Ia merupakan pusat sarana akademis yang menyediakan koleksi yang relevan dalam proses pembelajaran. Perpustakaan menjalankan fungsinya sebagai pusat sumber belajar bagi para pemustaka. Kehadiran teknologi informasi telah membawa perubahan fungsi perpustakaan dimana ia memberikan peluang yang besar bagi pemustaka dalam akses informasi. Fungsi-fungsi perpustakaan baik fungsi pendidikan, penelitian dan informasi serta revitalisasi fungsi  perpustakaan tersebut akibat perkembangan teknologi informasi dielaborasi dalam tulisan ini.Kata Kunci: Fungsi Perpustakaan, Sumber Informasi, Pembelajaran AbstractThis paper discusses the function of the library in improving the quality of service and learning. The library plays an important role in the learning process. It is a center for academic facilities that provide collections that are relevant in the learning process. The library performs its function as a learning resource center for users. The presence of information technology has changed the function of the library where it provides great opportunities for users to access information. The functions of the library, includingeducational, research and information functions as well as the revitalization of these library functions as a result of developments in information technology, are elaborated in this paper. Keywords: Library function, Information Source, LearningPembelajaran
 
Publisher Universitas Islam Negeri Ar-Raniry
 
Contributor
 
Date 2023-01-14
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article
 
Format application/pdf
 
Identifier https://jurnal.ar-raniry.ac.id/index.php/libria/article/view/16813
10.22373/16813
 
Source LIBRIA; Vol 14, No 2 (2022); 247-257
2549-8606
2086-1532
10.22373/libria.14.2
 
Language eng
 
Relation https://jurnal.ar-raniry.ac.id/index.php/libria/article/view/16813/7756
 
Rights Copyright (c) 2023 LIBRIA
 


www.freevisitorcounters.com