STRATEGI PROMOSI PERPUSTAKAAN SEKRETARIAT JENDERAL DEWAN PERWAKILAN DAERAH REPUBLIK INDONESIA
Jurnal Kajian Informasi dan Perpustakaan
View Archive InfoField | Value | |
Title |
STRATEGI PROMOSI PERPUSTAKAAN SEKRETARIAT JENDERAL DEWAN PERWAKILAN DAERAH REPUBLIK INDONESIA
|
|
Creator |
Setyo, Sigit
Komariah, Neneng Kurniasih, Nuning |
|
Subject |
—
Promosi, Strategi Marketing, Perpustakaan DPR RI |
|
Description |
The purpose of the research is to discover the promotion strategy carried out by the library of the Regional Representative Council of the Republic of Indonesia (DPD RI). To obtain that purpose, the method used is qualitative research with descriptive approach and the informant used is the librarian in the Regional Representative Council of the Republic of Indonesia. The data were acquired through interviews, observations, library research and documentation. The result of this research re- presents that in running promotional strategy for their library, the Regional Representative Council of the Republic of Indonesia pass through several stages of environmental analysis, formulation, imple- mentation and the evaluation. According to this whole series of analysis, we are able to see the implementation of the promotion for the Regional Representative Council of the Republic of Indo- nesia’s library. And there are various media to promote the library, such as brochures, personal selling (door to door and direct presentation), direct marketing (Delivery Order, DPD RI’s library website, and Facebook account creation). Tujuan dari penelitian ini adalah untuk menemukan strategi promosi yang dilakukan oleh perpustakaan dari Dewan Per- wakilan Daerah Republik Indonesia (DPD RI). Untuk mendapatkan tujuan tersebut, metode yang digunakan adalah penelitian kualitatif dengan pendekatan deskriptif dan informan yang digu- nakan adalah pustakawan di Dewan Perwakilan Daerah Republik Indonesia. Data diperoleh me- lalui wawancara, observasi, studi pustaka dan dokumentasi. Hasil penelitian ini menyatakan bahwa dalam menjalankan strategi promosi untuk perpustakaan mereka, Dewan Perwakilan Daerah Republik Indonesia melewati beberapa tahap analisis lingkungan, formulasi, implementasi dan evaluasi. Menurut seluruh rangkaian analisis, kita dapat melihat pelaksanaan promosi untuk Dewan Perwakilan Daerah Republik perpustakaan di Indonesia. Dan ada berbagai media untuk mem- promosikan perpustakaan, seperti brosur, personal selling (door to door dan presentasinya langsung), pemasaran langsung (Delivery Order, website perpustakaan DPD RI, dan pembuatan akun Face- book).
|
|
Publisher |
Universitas Padjadjaran
|
|
Contributor |
—
|
|
Date |
2014-06-28
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion Peer-reviewed Article |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jurnal.unpad.ac.id/jkip/article/view/11616
10.24198/jkip.v2i1.11616 |
|
Source |
Jurnal Kajian Informasi & Perpustakaan; Vol 2, No 1 (2014); 1-8
Jurnal Kajian Informasi dan Perpustakaan; Vol 2, No 1 (2014); 1-8 2540-9239 2303-2677 10.24198/jkip.v2i1 |
|
Language |
eng
|
|
Relation |
http://jurnal.unpad.ac.id/jkip/article/view/11616/5432
|
|
Rights |
Copyright (c) 2014 Jurnal Kajian Informasi dan Perpustakaan
|
|